Till senaste kommentaren
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Anmäla ändrade inkomstuppgifter

Inläggets ursprungsrubrik: Blankett

Jag söker en blankett för att anmäla ändrad arbetsinkomst till försäkringskassan.

Kommentarer

  • Hej Monica!

    Du kan fylla i blanketten elektroniskt på Mina sidor på Försäkringskassans webbplats, om du har ett Bank-ID eller en e-legitimation. När du loggat in på Mina sidor, går du till alla e-tjänster, där hittar du blanketten under övrigt. Blanketten heter "Anmäl ändrad inkomst i pågående ersättningsärende".

    Du kan Även hitta en blankett för utskrift på hemsidan. Blanketten heter "Anmälan ändrad inkomst i pågående ersättningsärende - anställd" och har blankettnummer 5157. Du hittar den även här: Ändrad inkomst.

    Hälsningar
    Madeleine Kundtjänsthandläggare
  • Hej
    Jag har glömt att ändra min inkomst för detta året.
    Får man retroaktivt för de månader där ersättningen ej är uppdaterade?
    Har en pågående sjukersättning på 25%
    Maria
  • Hej Maria!

    På det här forumet svarar vi på frågor om sjukpenning och kan därför inte svara på din fråga om det gäller sjukersättning.

    Vi gör inga retroaktiva utbetalningar på redan avslutade ärenden. Men har du ett pågående ärende så kommer det att göras en retroaktiv utbetalning från det datum som avtalet blev undertecknat och klart.

    Du kan anmäla ändrad inkomst genom att följa följande instruktioner.

    1. Logga in på "Mina Sidor".
    2. Välj "alla e-tjänster" (finns under "ärenden").
    3. Välj fliken "övrigt".
    4. Tryck på "anmäl ändrad inkomst" (första knappen som dyker upp).

    Hälsningar
    Liliana Kundtjänsthandläggare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.